Wat is VentureValley nou eigenlijk?
Het verhaal van VentureValley is geen simpel verhaal. Wie zijn wij, wat doen wij etc? Ga er even voor zitten, dan kunnen we beginnen!
Het verhaal van VentureValley is geen simpel verhaal. Wie zijn wij, wat doen wij etc? Ga er even voor zitten, dan kunnen we beginnen!
Wij zijn het VentureValley Team, de mensen die achter de schermen ervoor zorgen dat jij hét virtuele dagje uit kunt beleven! De mensen binnen het Team zijn allemaal uniek, maar één ding wat wij allemaal gemeen hebben, is een liefde voor achtbanen, pretparken en/of Minecraft. Vanwege deze gezamenlijke interesses, hebben wij elkaar met toeval ontmoet via bijvoorbeeld Discord, school of andere manieren.
Samen besloten wij om onze interesses te uiten door deze Minecraft server te maken. Dit heeft in totaal 2,5 jaar geduurd en in die tijd is er veel gebeurd. Zo is er veel roulatie geweest binnen het Team: Mensen komen en gaan. Als je wilt zien wie er op dit moment in het Team zitten, kun je dat hier checken. Ook is er veel veranderd in hoe we te werk gaan. In het begin had niemand echt een rol en deed iedereen zoveel mogelijk, ook als hij/zij daar niet zoveel verstand van had. Door de jaren heen is hier meer structuur in gekomen en hebben we een heuse planning met toekomstige updates klaarstaan!
Wil jij meehelpen aan VentureValley? Check onze vacature-pagina!
VentureValley is een Nederlandse Minecraft Pretpark server. (Da’s een mond vol!) Ons doel is om de gaafste attracties te maken voor jong en oud. Elke attractie heeft bij ons een thema en verhaal om al onze attracties zo uniek en leuk mogelijk te maken. Dit varieert van gave achtbanen tot een rustig boottochtje.
Voordat wij aan een attractie beginnen, hebben we eerst een ontwerpfase. In deze fase bedenken wij wat voor soort attractie het moet worden, welk thema het moet krijgen, wat het achterliggende verhaal is en nog veel meer kleine details. Wanneer dit erop zit, kan het ontwerpen van het baanverloop beginnen! (Bijna) al onze banen worden ontworpen in het programma No Limits 2 door QuestDarwin. Deze worden vervolgens in de Minecraft server geïmporteerd en kan het échte werk beginnen.
Wanneer de baan geïmporteerd is, is deze nog niet zichtbaar. Dit is namelijk alleen een onzichtbaar pad waar de karretjes over zullen bewegen. Met de hand plaatsen wij blokken langs dit onzichtbare pad, om zo de baan van de attractie te creëren. Vervolgens bouwen wij het stationsgebouw, decoratie, het omliggende gebied, werken wij eventuele voorshows uit, en kan er begonnen worden aan de techniek van de attractie.
Voor de techniek van al onze attracties hebben wij twee zelfontwikkelde systemen waar wij uit kunnen kiezen: Een automatisch attractiesysteem of een bestuurbaar attractiesysteem. (Bestuurbare attracties zijn ook automatisch.) Voor de meeste attracties kunnen wij deze standaard systemen zo toepassen op de nieuwe attractie, maar voor sommigen vereist dit meer werk als de attractie speciale features heeft. Denk bijvoorbeeld aan de 2-mans-besturing bij Damuwar of het in-/uitrangsysteem bij Treasure Hunt.
Bezoek VentureValley via het IP adres play.venturevalleymc.nl (meer info) en word onderdeel van ons prachtige verhaal! Wie weet wat we allemaal samen nog mee gaan maken…
Over VentureValley
Ons verhaal
Geschiedenis
Het Team
Werken bij VentureValley
Meer VentureValley
VentureValley Blog
VentureValley App
Creator-programma
© Copyright 2022-JAAR VentureValley
Wij zijn geen onderdeel van Mojang AB.